Overleg van Groningen met minister Wiebes vastgelopen

23 mei 2018

Vertegenwoordigers van de provincie Groningen, de 10 gemeenten in het aardbevingsgebied, de Groninger Bodem Beweging (GBB) en het Gasberaad hebben tijdens een bestuurlijk overleg met minister Wiebes moeten constateren dat het overleg over de versterking van woningen in het aardbevingsgebied is vastgelopen.

Het is voornamelijk vastgelopen vanwege de versterkingsaanpak van de groep van 1588 woningen in Appingedam, Delfzijl, Ten Boer en Overschild. Het standpunt van de regio is dat de klaarliggende versterkingsadviezen van deze woningen gedeeld moeten worden met de bewoners én dat de daaruit volgende versterkingsaanpak gestart moet worden. De regio vindt dat verder uitstel van deze gestarte versterkingsaanpak schadelijk is voor het vertrouwen.