Een jaar na Nij Begun: hoe staat het met de plannen voor Groningen en Noord-Drenthe?

De provincie Groningen, de gemeenten van Groningen en Noord-Drenthe en de waterschappen nodigen je van harte uit op zaterdag 20 april tussen 10.30 en 13.30 uur voor een eerste inloopbijeenkomst in het provinciehuis te Groningen. We geven je meer informatie en gaan graag met je in gesprek over de 'Nij Begun' plannen voor de toekomst van Groningen en Noord-Drenthe, naar aanleiding van de gevolgen van de gaswinning.

Maatregelen Nij Begun

We vertellen je meer over hoe het ervoor staat met de maatregelen die een jaar geleden zijn aangekondigd in de kabinetsreactie 'Nij Begun'. Belangrijke onderwerpen deze dag zijn onder andere herstel (schade/versterken), de sociale en economische ontwikkeling van Groningen en Noord-Drenthe en verduurzaming. We werken ook aan de Staat van Groningen: een monitor die laat zien hoe het ervoor staat met Groningen en Noord-Drenthe. We gaan de komende periode een voortdurende dialoog organiseren met inwoners door middel van kleinschalige en grootschalige gesprekken en bijeenkomsten over de plannen en maatregelen van Nij Begun in wijken, dorpen en gemeenten. Op 20 april wordt er een website gelanceerd waar meer informatie over Nij Begun en een agenda te vinden is.

Samen in gesprek

Tijdens deze bijeenkomst kun je over je ideeën en wensen van gedachten wisselen met diverse bestuurders van de provincie Groningen, Groninger en Drentse gemeenten en waterschappen. Ook kun je in gesprek met medewerkers van betrokken overheden (gemeenten, provincie en Rijk) en organisaties die meer weten over de genoemde onderwerpen.

Praktische informatie

Je kunt op elk moment tussen 10.30 en 13.30 uur binnenlopen bij het provinciehuis (Martinikerkhof 12). Koffie, thee en koek staan voor je klaar.

Op dit moment wordt er druk gewerkt aan de ring rondom Groningen. Dus we raden je aan deze dag met het openbaar vervoer te komen. Het provinciehuis is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Tip: meer informatie over de actuele verkeerssituatie is hier te vinden. De kans is aanwezig dat de parkeergarage van het provinciehuis vol is. Een goed alternatief is parkeren in de parkeergarage aan het Boterdiep.