Doel van de campagne
De campagne wordt mogelijk gemaakt door een vierjarige subsidie van de provincie en richt zich op de bewustwording, beleving, duurzaam reizen en recreatie en toerisme.
De provincie Groningen verleent deze subsidie omdat we geloven in de kracht van recreatie en toerisme en de positieve impact die het heeft op onze regio en economie. We willen inwoners en bezoekers inspireren om de prachtige plekken in onze provincie te ontdekken en te waarderen.
Activiteiten tijdens de lancering
Tijdens de feestelijke aftrap kunnen bezoekers onder andere een inspiratiegids ophalen, hun eigen Groningen-checklist samenstellen en kennismaken met duurzame reismogelijkheden.
Campagnethema's en partners
De campagne belicht drie themaroutes: Retourtje de kop leeg, Retourtje net even anders en Retourtje van eigen bodem. De uitvoering gebeurt in samenwerking met onder andere: het OV-bureau Groningen Drenthe, Arriva, Routebureau Groningen, Erfgoedpartners, regiomarketingorganisaties, Natuurmonumenten, RTV Noord, Landschapsbeheer Groningen en FC Groningen.