2 ton voor projecten die Groningers helpen bij werk en ontwikkeling

De provincie Groningen draagt in totaal ruim € 200.000 subsidie bij aan drie projecten om Groningers aan het werk te krijgen en te houden, en hen de kans te geven zich verder te ontwikkelen. Het gaat om de eerste ronde van subsidieverlening vanuit het Verbindingsfonds, speciaal voor samenwerkende organisaties die mensen helpen bij werk en ontwikkeling.

Drie projecten

De volgende projecten drie projecten krijgen financiële ondersteuning:

• Het project Baanbrekend Perspectief (bijna € 100.00 subsidie), dat medewerkers ouder dan 60 jaar de mogelijkheid biedt een carrièreswitch te maken. Deze oudere werknemers gaan daarnaast kansarme jongeren (gezellen) begeleiden.
  • Het project Generatie X Westerwolde (ruim € 85.000 subsidie), dat bijstandsgerechtigden van 50 tot 60 jaar met een afstand tot de arbeidsmarkt, helpt te activeren en het voor hen makkelijker maakt weer tot arbeidsmarkt toe te kunnen treden.
  • Het project Samen Richting Duurzaam Leren (ruim € 21.000 subsidie), om kwetsbare werkzoekenden digitale basisvaardigheden bij te brengen en daardoor de kloof richting arbeidsmarkt te verkleinen.

Over het Verbindingsfonds

Met de subsidieregeling Verbindingsfonds stimuleert de provincie Groningen organisaties die samen willen werken aan nieuwe projecten om mensen aan het werk te krijgen en te houden. Het Verbindingsfonds komt tot stand met geld van het Nationaal Programma Groningen.