De ambtelijke organisatie is hiërarchisch opgebouwd uit een directie, domeinen en basisteams. Er zijn vier domeinen: uitvoering, organisatieondersteuning, bestuurszaken en beleid. Daarnaast kunnen bijzondere organisatieonderdelen en multiteams binnen of tussen één of meerdere domeinen worden ingesteld.
Provinciesecretaris en lid directieteam: de heer H. Schrikkema
Directeuren: de heer J. Koopmans en mevrouw G.E. Boerma
De taken en rollen van de directie zijn nader uitgewerkt op basis van de besturingsfilosofie. Rollen voor de directie:
Wekelijks komen de domeinleiders en de directieleden bijeen in het concernberaad. Het concernberaad kent drie edities:
Een multiteam is een tijdelijk team dat een project of programma uitvoert en specifiek met dat doel is ingesteld.
Multiteams vergemakkelijken integraal werken, projectmatig werken, het snel kunnen inspelen op vragen uit de samenleving of vanuit de organisatie, en het samenwerken met andere betrokken partijen.
Binnen het domein beleid stellen we de kaders van het primaire proces en ontwikkelen we instrumenten. Met andere woorden: binnen beleid bepalen we hoe we onze kerntaken gaan uitvoeren. Eén van de teams binnen domein beleid bestaat uit programmamanagers en gebiedsregisseurs.
Indeling basisteams:
Dit domein verzorgt de processen ter ondersteuning van de medewerkers en de organisatie. Daarnaast omvat dit domein het adviseren en ondersteunen van interne samenwerkingen, en de communicatie van de provincie-organisatie.
Indeling basisteams:
Dit domein richt zich op de daadwerkelijke uitvoering van beleid, in de vorm van vergunningverlening, subsidieverstrekking en het aanpassen & onderhouden van het ruimtelijk gebied. Tevens vindt hier landelijke aanlevering van data plaats, inclusief het op orde houden van de juiste kwaliteit van de gegevens.
Indeling basisteams:
Het domein Bestuurszaken richt zich op de besturende processen van de provincie, zoals het optimaal functioneren van Gedeputeerde Staten (GS) en de Directeuren (DT), en de relatie met externe partners. Hierbij is gekozen voor een onafhankelijke positie van de controle-functies, waaronder financiële, juridische en privacy-aspecten vallen. Daarnaast vallen het toezicht houden op gemeenten, en het CIO-office onder dit domein. Het CIO-office geeft leiding aan de digitale ontwikkelingen binnen de organisatie.
Indeling basisteams:
Wilt u contact opnemen met een afdeling of team? Kijk op de contactpagina voor meer informatie en contactgegevens.