Ruim 1,2 miljoen euro voor drie agrarische bedrijven in aardbevingsgebied

Drie agrarische bedrijven in het aardbevingsgebied ontvangen samen ruim 1,2 miljoen euro subsidie vanuit het Agroprogramma. Dat heeft het college van de provincie Groningen besloten. De subsidies zijn bedoeld om verdere ontwikkeling in de bedrijfsvoering, die vanwege aardbevingsproblematiek stil is komen te liggen, mogelijk te maken. In december vorig jaar hebben acht andere agrariërs ook al financiële steun ontvangen vanuit het Agroprogramma.

Het Agroprogramma

De aardbevingsgemeenten, de provincie Groningen, het Rijk en de agrarische sector hebben in februari 2021 het Agroprogramma opgericht om agrariërs in het aardbevingsgebied die kampen met aardbevingsproblematiek te ondersteunen. De agrariërs worden gekoppeld aan een van de consulenten van het Agroprogramma die hen
helpen bij het oplossen van hun vraagstukken. Op dit moment worden bijna 90 agrariërs ondersteund door een consulent.