N366 bij Ter Apel week afgesloten voor onderhoud viaduct

De provinciale weg N366 is tot en met 30 juli afgesloten vanwege onderhoud aan het viaduct bij de Westerstraat in Ter Apel. De werkzaamheden duren een week langer dan gepland. Om de werkzaamheden uit te kunnen voeren gaat de N366 dicht tussen de op- en afritten bij Ter Apel en de splitsing met de N391 richting Emmen en de N366 richting Duitsland.

Werkzaamheden

De betonnen fundering van het wegdek op het viaduct is slechter dan vooraf gedacht. Daarom kost het herstel ervan meer tijd.
De werkzaamheden vinden plaats op het viaduct en het direct aangrenzende wegdek. Ze worden voornamelijk overdag uitgevoerd. Ongunstige weersomstandigheden kunnen invloed hebben op de planning van de werkzaamheden.

Omleiding

De N366 is gestremd tussen de op- en afritten bij Ter Apel en de splitsing met de N391 richting Emmen en de N366 richting Duitsland. Het verkeer wordt omgeleid via de provinciale weg N391, Drentse Mondenweg (N379) en Provinciale Weg bij Stadskanaal (N374). Automobilisten moeten rekening houden met extra reistijd en worden opgeroepen hun navigatie uit te zetten en de borden langs de weg te volgen.