Meldingen of klachten openbaar vervoer

Busvervoer

Voor klachten over het busvervoer in Groningen kunt u in eerste instantie terecht bij de klantenservice van de vervoerder. In Groningen zijn dat Qbuzz, Arriva Touring en enkele regionale vervoerders.

Qbuzz
0900 - 728 99 65 (lokaal tarief)

Arriva Touring
0900 - 202 202 2 (70 eurocent per minuut)

Regio Noord-Groningen
UVO/Van Dijk
0900 - 09 11 (lokaal tarief)

Regio Oost-Groningen
De Grooth Vervoer
0900 - 202 27 02 (lokaal tarief)

Regio Zuidwest-Groningen
Taxi Nuis
0900 - 14 22 (lokaal tarief)

Regio Haren en Noord-Drenthe
VMNN
0900 - 400 2000 (lokaal tarief)

Wanneer u niet binnen vijftien werkdagen antwoord heeft gekregen of u bent niet tevreden over het antwoord, dan kunt u uw klacht indienen bij het OV-bureau Groningen Drenthe. Het OV-bureau is bereikbaar op telefoonnummer 0592 - 39 69 00 of per e-mail info@ovbgd.nl.

Treinvervoer

Voor klachten, opmerkingen of suggesties over het treinvervoer in Groningen kunt u terecht op de website van Arriva of op telefoonnummer 0900 - 202 20 22.

Wanneer u niet tevreden bent over de manier waarop Arriva uw klacht heeft afgehandeld, dan kunt u uw klacht indienen via een onafhankelijke klachtenlijn: telefoonnummer 0900 - 202 53 85.

OV-consumentenplatform

U kunt met uw klachten en ideeën over het openbaar vervoer ook terecht bij het OV-Consumentenplatform (OVCP). Dit platform adviseert overheden en vervoerders, gevraagd en ongevraagd, over alles wat bij het openbaar vervoer in de provincie Groningen komt kijken. Aan het OV-Consumentenplatform Groningen nemen consumentenorganisaties deel die opkomen voor het belang van de reiziger.