Zuid- en Oost-Groningen krijgen één marketingorganisatie

Zuid- en Oost-Groningen krijgen per 1 januari 2022 één regiomarketingorganisatie: Stichting ZO Groningen. Hierin werken de gemeenten Oldambt, Pekela, Stadskanaal, Veendam en Westerwolde samen met de toeristische ondernemers in Zuid- en Oost-Groningen. Samen met Marketing Groningen gaan ze de kracht van de regio gebruiken om meer toeristen naar Zuid- en Oost-Groningen te trekken en te zorgen dat ze er langere tijd blijven.

Lokale economie stimuleren

Daarnaast wil ZO Groningen meer vrijetijdsmogelijkheden opzetten voor inwoners. Ook wil de organisatie ervoor zorgen dat bezoekers meer uitgeven in de regio, waarmee de lokale economie gestimuleerd wordt. Nationaal Programma Groningen draagt in totaal € 900.000 bij aan het project, waarvan € 300.000 via het Lokaal Programma Oldambt en € 600.000 via het programma van de provincie Groningen.