De provincie Groningen draagt 60.000,- euro extra bij aan de promotiecampagne voor Regio van de Smaak, het programma dat streekproducten onder de aandacht brengt. Het geld is bestemd voor de campagne De Oogst van Groningen in 2013 en 2014 en komt bovenop het bedrag van 60.000,- euro, dat al eerder beschikbaar is gesteld. Via advertenties, een website, posters en een route-app voor regionale smaakfietsroutes moeten regionale producten en gerechten meer bekendheid krijgen. De promotiecampagne wordt verzorgd door Marketing Groningen.
Hoofdstad van de Smaak
Groningen was in 2011 Hoofdstad van de Smaak. Sindsdien zijn er veel activiteiten en evenementen georganiseerd rondom streekproducten en duurzame landbouw, zoals de Ommelander Markten, het foodfilmfestival en diverse seminars en symposia. Met het programma Regio van de Smaak gaan we door met het promoten van regionale gerechten en producten. Tot en met 2015 hebben we een miljoen euro vrijgemaakt voor het programma. Bij de ontwikkeling van Regio van de Smaak werken we samen met de regio Groningen-Assen, de gemeente Groningen en Marketing Groningen.