Oldambt wordt het hoofdmerk in de toeristische promotie van Oldambt en Blauwestad. Blauwestad wordt een submerk voor promotie die speciaal over Blauwestad en omgeving gaat. Met deze zogenaamde 'merkenarchitectuur' wordt tegemoet gekomen aan de wensen van veel ondernemers om Oldambt uitdrukkelijker als merknaam te voeren en is het mogelijk Blauwestad op een nieuwe manier te presenteren als aantrekkelijk toeristisch-recreatief gebied.
Elkaar versterken
Marketing Oldambt voert het hoofdmerk Oldambt, wanneer het gaat om de promotie van het gehele gebied. Wanneer het speciaal om Blauwestad en omgeving gaat, dan gebruiken zowel Marketing Oldambt als het projectbureau het submerk Blauwestad, ondersteund door het hoofdmerk Oldambt. Waar mogelijk zullen beide partijen samenwerken en elkaar in de promotie versterken. Het gezamenlijke doel is meer toeristen naar het gebied te trekken.
Promotie Winschoten en Bad Nieuweschans
De 'merkenarchitectuur' biedt ook de mogelijkheid om Winschoten en Bad Nieuweschans, de andere twee toeristische gebieden in Oldambt, op dezelfde manier te promoten.