De regio Oost-Groningen biedt volop kansen voor ondernemende mensen die de stap zetten om er te gaan wonen en werken. Dat willen de provincie en de gemeenten en het bedrijfsleven in de regio met een regiocampagne laten zien. De Veendammer burgemeester Ab Meijerman en gedeputeerde Hans Gerritsen hebben vandaag in Midwolda het officiële startsein gegeven voor de eerste regiocampagne voor Oost-Groningen.
Enthousiaste Groningers
Centraal in de regiocampagne staan getuigenissen van enthousiaste Oost-Groningers die in het verleden bewust deze stap hebben gezet om hun droom te realiseren. Marketing Groningen voert de campagne uit.
Open voor verandering
De campagne richt zich op mensen die open staan voor een verandering in hun leven. Dat kunnen bijvoorbeeld jonge gezinnen zijn die voor de keuze staan waar ze hun kinderen laten opgroeien of mensen die binnenkort met pensioen gaan, maar ook jonge ondernemers die op zoek zijn naar een geschikte vestigingsplaats.
Kansenloket
Met advertenties in bladen als Landleven, Noorderland, maar ook De Zaak, Kinderen en Zin worden lezers aangemoedigd om de stap naar Oost-Groningen te overwegen. Naast de advertenties, een brochure en de website www.kansinoostgroningen.nl, komt er ook een zogenaamd Kansenloket. Dit loket wordt onderdeel van het Plattelandshuis Oost-Groningen in Winschoten (www.plattelandshuisoostgroningen.nl) en helpt mensen op weg die in deze regio kansen zien.
Boerderij in Midwolda
De start van de regiocampagne vond plaats op een locatie die de boodschap van de campagne treffend illustreert, namelijk Boerderij Hermans Dijkstra van Jan Bremmer en Christianne Linssen, in Midwolda. Zij hebben daadwerkelijk de kans gegrepen en op een bijzondere locatie een prachtig restaurant en bed & breakfast gerealiseerd.
Gezamenlijk initiatief
De campagne is een gezamenlijk initiatief van de Stuurgroep Oost, een samenwerkingsverband van de provincie, zeven gemeenten en het Waterschap Hunze en Aa’s. Daarnaast wordt de campagne financieel ondersteund door diverse bedrijven die de regio een warm hart toedragen en zich hebben verenigd onder de noemer Compagnons van het Groninger Grensland. In totaal is voor de tweejarige campagne 300.000,- euro beschikbaar.