Eind 2010 heeft provincie Groningen de tevredenheid over haar dienstverlening laten onderzoeken. Gekeken is onder andere naar de wijze van samenwerking, snelheid van reageren en het oog hebben voor de belangen van de klant.
Bijna duizend klanten en relaties werkten mee aan het onderzoek. Gemiddeld geven zij de provincie een 7,3 als rapportcijfer. Ze waarderen de inzet van de provinciale medewerkers. Het meest positief zijn zij over zaken als 'doen wat men belooft', 'bereidheid te helpen', 'prettig samenwerken' en 'deskundigheid'.
Natuurlijk zijn er ook punten die we volgens onze klanten kunnen verbeteren. Zo leveren we diensten niet altijd in een keer goed of binnen de afgesproken termijn af. Ook blijkt uit het onderzoek dat het inleven in de klant meer aandacht verdient.
De komende tijd gaat de provincie aan de slag met de verbeteringen. Aan de ambitie van de medewerkers zal het niet liggen: zij willen méér dan een 7+.
Alle informatie over het onderzoek is te vinden in het rapport en de bijlagen die u hieronder kunt downloaden.
Heeft u nog vragen of wilt u reageren? U kunt contact opnemen via info@provinciegroningen.nl.