Clean Campagne moet duurzaamheid bedrijven stimuleren

Op zondagmiddag 4 november is tijdens de wedstrijd FC-Groningen–NEC in de Euroborg het startschot gegeven voor de Clean Campagne. Het doel van deze campagne is bedrijven stimuleren te verduurzamen door zoveel mogelijk energie te besparen.

Op zondagmiddag 4 november is tijdens de wedstrijd FC-Groningen–NEC in de Euroborg het startschot gegeven voor de Clean Campagne. Het doel van deze campagne is bedrijven stimuleren te verduurzamen door zoveel mogelijk energie te besparen. 

Duurzaam naar de top

Bedrijven die deelnamen aan de Clean Campagne worden in de schijnwerpers gezet bij de sportclubs die zijn aangesloten bij de Energy Valley TopClub. Dat zijn FC Groningen, GasTerra Flames (basketbal), Nic.-Alfacollege (korfbal) en Lycurgus (volleybal). De deelnemende bedrijven krijgen bijvoorbeeld een naamsvermelding op de shirts van spelers of een interview in een clubblad. Verder krijgen bedrijven een eigen digitaal platform, waar ze ook onderling hun groene diensten en producten kunnen aanbieden. Clean hoopt op deze manier het Midden- en Kleinbedrijf (MKB) te inspireren om voor duurzaamheid te kiezen. Net zoals bij de sport, is er ook hier sprake van competitie. Hoe meer energie de ondernemer bespaart, hoe meer aandacht zijn bedrijf krijgt bij de topclubs.

Initiatief

De provincie Groningen is een van de initiatiefnemers van de campagne en draagt 40.000,- euro bij aan dit project. Het Energieconvenant Groningen (waar de provincie ook in deelneemt) draagt 100.000,- euro bij aan de Clean Campagne.