Dienstverlening in coronatijd

De dienstverlening van de provincie Groningen blijft ook tijdens de coronapandemie beschikbaar voor inwoners en bedrijven. Wel zijn er enkele aanpassingen, waarbij we de richtlijnen van het RIVM volgen.

  • De provincie blijft tijdens kantooruren bereikbaar via het algemene nummer 050 - 316 49 11.
  • Alle bijeenkomsten en evenementen van de provincie Groningen zijn voor de komende tijd afgelast. 
  • Provinciale Staten vergaderen voorlopig per videoverbinding, e-mail of telefoon, vanuit huis. Bekijk de agenda voor de vergaderingen. De stukken blijven openbaar beschikbaar.
  • Onze medewerkers werken vanuit huis aan uw subsidieaanvraag of vergunningaanvraag. Tot nader bericht proberen we alles af te handelen binnen de gestelde wettelijke termijnen en eerder gemaakte afspraken. Dit geldt ook voor ingediende klachten en bezwaren.
  • Instellingen die subsidie hebben gekregen en hun activiteit vanwege de coronacrisis hebben moeten uitstellen of annuleren, proberen we op een praktische manier te helpen. Lees meer over de mogelijkheden.
  • Ook werken onze medewerkers vanuit huis aan het verwerken, controleren en betalen van facturen. Wij verzoeken crediteuren hun facturen digitaal te sturen naar crediteurenadministratie@provinciegroningen.nl. We betalen 2 keer per week alle goedgekeurde facturen.
  • Voor offerteaanvragen en aanbestedingen geldt dat we per situatie bepalen of de huidige termijnen in deze omstandigheden redelijk zijn of dat uitstel nodig is. Hierover worden de betrokken ondernemers ge├»nformeerd.
  • Met inachtneming van de richtlijnen van het RIVM, gaan we door met inspectie en toezicht op bedrijven, stortplaatsen, ontgrondingen, natuur en provinciale (vaar)wegen.

Hebt u nog vragen?

Neem bij vragen over onze dienstverlening contact op via:

Kijk voor de actuele informatie over het coronavirus, maatregelen en vaccinaties op rijksoverheid.nl. Informatie over reizen naar Duitsland is te vinden op het coronadashboard voor de grensregio.