Cursus 'Politiek Actief voor de provincie'

Wat doet de provincie? Welke plek heeft de provincie in het bestuur van Nederland? Hoe gaat de besluitvorming binnen de provincie in zijn werk? En wat doet een Statenlid? Op deze vragen (en meer) krijgt u antwoord tijdens de gratis cursus 'Politiek Actief voor de provincie'.

Jaarlijkse cursus

De cursus Poltiek Actief voor de provincie wordt ieder jaar aangeboden en bestaat uit drie avondbijeenkomsten in het provinciehuis van Groningen. In de eerste bijeenkomst hoort u alles over de provincie en vertellen Statenleden hoe zij politiek actief zijn geworden in de provincie. De tweede bijeenkomst gaat over politiek en besluitvorming. In de laatste bijeenkomst komt onder meer aan de orde wat een Statenlid zoal doet.

Meld u aan

De cursus vindt dit jaar plaats op donderdag, 16, 23 en 30 mei 2024 van 19:30 uur tot uiterlijk 22:30 uur. Wilt u weten hoe de provinciale politiek werkt, hoe u invloed uit kunt oefenen en hoe u zelf Statenlid kunt worden? Meld u dan aan voor de gratis cursus.

Let op: Vanwege beperkte ruimte worden aanmeldingen op volgorde van binnenkomst behandeld.

Ga naar aanmeldformulier