Provinciale weg tussen Sebaldeburen en Oldekerk drie weken dicht

De provinciale weg N980 tussen Sebaldeburen en Oldekerk is afgesloten voor doorgaand verkeer tussen maandag 29 april en vrijdag 17 mei. In deze periode vindt er groot onderhoud plaats aan het fietspad aan de Langewolderweg. Doorgaand verkeer wordt omgeleid via Grijpskerk en Noordhorn.

Groot onderhoud

Het fietspad aan de Langewolderweg langs de N980 is toe aan onderhoud. De bovenste asfaltlagen worden vervangen door beton.

Stremming en omleiding

De provinciale weg is dicht tussen de kruising met de N388 bij Sebaldeburen en de Eekebuursterweg 53 in Oldekerk. Doorgaand verkeer kan tijdens de stremming omrijden via Grijpskerk (N388) en Noordhorn (N355).

(Klik op de afbeelding om te vergroten)

Fietsers en voetgangers

Fietsers en voetgangers kunnen tijdens de werkzaamheden gebruik maken van de hoofdrijbaan van de provinciale weg. De maximumsnelheid gaat tijdelijk omlaag naar 30 kilometer per uur en er geldt een inhaalverbod voor alle weggebruikers. Overdag staan er verkeersregelaars bij Sebaldeburen en Oldekerk om het verkeer in goede banen te leiden.