Dossiers

In onze dossiers vindt u informatie over onderwerpen die nu in het nieuws zijn. Ook voor sommige onderwerpen waar nog geen vast beleid voor is, maken we dossiers. Dossiers bieden een actuele stand van zaken, achtergrondinformatie en de belangrijkste stukken.

• Oostpolder

Meer informatie over het nieuwe bedrijventerrein in Noordoost-Groningen.

• Gaswinning

Een overzicht van de schadeafhandeling, de versterkingsaanpak en de gaswinning in Groningen.

• Nationaal Programma Groningen

Nationaal Programma Groningen werkt aan een goede toekomst voor elke Groninger, jong en oud.

• Spoorzone

Met Groningen Spoorzone werken we aan de bereikbaarheid van Groningen.

• Transitie Landelijk Gebied

Belangrijke informatie over de stikstofaanpak in onze provincie en het Nationaal Programma Transitie Landelijk Gebied (NPLG).

• Omgevingsvisie

Ambities en beleidsdoelen voor de fysieke leefomgeving op de lange termijn staan in de Omgevingsvisie.

• Zuidelijke ringweg

Met de ombouw van de zuidelijke ringweg wordt de bereikbaarheid, doorstroming, leefbaarheid en veiligheid verbeterd.

• Infrastructuur

Een overzicht van (vaar)wegen, kunstwerken en andere infraprojecten in de provincie.

• Openbaar vervoer

Als provincie willen we het gebruik van openbaar vervoer stimuleren en reizen van deur tot deur aantrekkelijker en comfortabeler te maken.

• Natuur

We beschermen de natuur in onze provincie, maar leggen ook nieuwe natuurgebieden aan.

• Water

Wat doen we als provincie om de inwoners te beschermen tegen wateroverlast? En hoe zorgen we voor voldoende schoon water?

• Klimaat

We spelen op verschillende manier in op klimaatverandering, door wind- en zonneparken aan te leggen, bomen te planten en te investeren in waterstofprojecten.

• Erfgoed

We willen de rijke geschiedenis van onze provincie behouden en daarom zorgen we voor ons erfgoed, ruimtelijke kwaliteit en landschap.